ROBOFOOD

ARTICLE

مقالات ربوفود

چیدمان آشپزخانه تجاری: ماشین های ظرف شویی و سینک ها

اصولا هر آشپزخانه رستوران فست فودی باید تجهیزات شست و شو دست و ظروف را به اندازه کافی داشته باشد.

چیدمان رستوران فست فود: ماشین ظرف شویی و سینک

اصولا هر آشپزخانه رستوران فست فودی باید تجهیزات شست و شو دست و ظروف را به اندازه کافی داشته باشد. ظرف تمیز و دست های بهداشتی برای حفظ ایمنی کل مواد غذایی در یک رستوران فست فود ضروری هستند. در این مقاله به شما پیشنهاداتی برای قراردادن ماشین های ظرف شویی و سینک ها به بهترین شکل ارائه می دهیم.

اتاق ظروف را به مکانی اختصاصی تبدیل کنید.

فضای بخش ظروف با دانستن این که آب به میزان بعضا زیادی به این طرف و آن طرف می پاشد، می تواند به یک جای خطرناک تبدیل شود اگر افراد زیادی بخواهند در آن فضا رفت و آمد کنند. برای همین باید از کف پوش های لاستیکی بر روی کف اتاق ظروف استفاده کنید تا کارمندان را در برابر سرخوردن و افتادن محافظت کنید. هم چنین مطمئن شوید که فضای شست و شوی ظروف تهویه مناسب دارد چرا که شست و شوی ظروف حرارت و رطوبت زیادی تولید می کند که می تواند بسیار غیرقابل تحمل شود.

تجهیزات شست و شوی ظروف دستی هم داشته باشید.

اصولا باید علاوه بر ماشین های ظرف شویی تجاری، یک سیستم پشتیبان دستی هم داشته باشید تا وقتی که ماشین ظروف شویی از کار افتاد، سیستم پشتیبان را به خدمت بگیرید. رایج ترین شست و شو دهنده پشتیبان یک سینک سه محفظه ای است که می تواند کاملا تمام ظروف آشپزهانه و کار و چنگال ها را در خود جای داده و بشوید. این سینک سه قسمتی برای انجام هر سه قسمت چرخه شست و شو یعنی شستن، آب کشیدن و ضدعفونی کردن ضروری است.

یک سینک اضافی را در نزدیکی ناحیه آماده سازی قرار دهید.

شما نمی توانید از همان سینکی که با آن غذا را می شویید، ظروف را هم بشویید چرا که شانس آلودگی شیمیایی غذا بسیار بالا می رود. از یک سینک آماده سازی غذای یک یا دومحفظه ای برای شستن محصولات، غذاهایی که نیاز به آب دارند، و برای پرکردن قابلمه ها، ماهیتابه ها، کتری های بخار، مخازن بخارپز تجاری، و هر تجهیز دیگری که نیاز به آب دارد استفاده نمایید.

جای سینک های دست شستن را به دقت انتخاب کنید

اصولا سینک های مخصوص شستن دست باید داخل و یا درست نزدیک به سرویس بهداشتی قرار بگیرند و حتما دسترسی به آن ها برای کارمندان در قسمت های آماده سازی غذا، توزیع و شست و شوی ظروف راحت باشد. هر کسی که از سرویس بهداشتی استفاده می کند، یا با غذا سروکار دارد و یا ظروف را تمیز می کند باید دسترسی آسان به یک سینک دست شستن داشته باشد.

شاید قاعده 100 درصدی برای نزدیکی این سینک به سرویس بهداشتی وجود نداشته باشد. اما مثلا بسیاری از دپارتمان های بهداشت و سلامت ممکن است جای این سینک ها را هر حدود 75 سانتی متر یک سینک برای سه کارمند بیان کنند. پس حتما برای این کار با دپارتمان بهداشت و سلامت محلی خود مشورت کنید و بعد از آن به طراحی آشپزخانه رستوران فست فود خود بپردازید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Shopping cart
Shop
0 items Cart
My account