ROBOFOOD

ARTICLE

مقالات ربوفود

اهمیت رعایت بهداشت در فست فود

رعایت صحیح اصول بهداشتی یکی از مهم ترین اولویت ها در یک آشپزخانه تجاری است. با این حال، تمیزبودن رستوران

رعایت بهداشت برای تجهیزات فست فود در رستوران فست فود

رعایت صحیح اصول بهداشتی یکی از مهم ترین اولویت ها در یک آشپزخانه تجاری است. با این حال، تمیزبودن رستوران فست فود ممکن است به راحتی در خلال مشغله های روزمره رستوران از دید پنهان بماند. رعایت و اهمیت رعایت بهداشت در فست فود چیزی بیشتر از صرفا گردگیری کردن صندوق ها و کابینت هاست و حفظ صحیح مواد غذایی است

اهمیت رعایت بهداشت در فست فود

اطمینان از این که کارمندان شما درباره انتقال آلودگی از جایی به جای دیگر و هم چنین دماهای حوزه خطر آموزش دیده اند، انجام انواع کارهای بهداشتی در طول روز، هفته، ماه و سال را نیز شامل می شود.رعایت بهداشت ممکن است در ابتدا کار طاقت فرسایی به نظر برسد اما اطمینان از رعایت صحیح اصول بهداشتی به رونق تجارت شما و البته راضی نگه داشتن مامورین وزارت بهداشت کمک شایانی می کند.

اهمیت رعایت بهداشت در فست فود

چرا رعایت اصول بهداشتی مهم است؟

  1. میکروب های مضر را به شدت کاهش می دهد

اکثر بیماری های مربوط به غذا که توسط رستوران ها ایجاد می شوند نتیجه اقدامات غیربهداشتی در رابطه با مواد غذایی است. اگر احیانا رستوران شما حتی با یک مورد مسمومیت غذایی مواجه شود، همین یک مورد کافی است تا اعتبار شما زیر سوال برود.

پس آموزش به کارمندان برای رعایت اقدامات صحیح بهداشتی برای مواد غذایی یک ضرورت اساسی است. هم چنین مهم است تا درباره این که مواد غذایی شما از کجا می آیند مطلع باشید تا از پیدایش بیماری های غذایی در رستوران خود جلوگیری کنید.

  1. یک الزام قانونی است

ساده ترین استدلال برای حفظ یک آشپزخانه تجاری ایمن و بهداشتی این است که شما از لحاظ قانونی مجبور به انجام این کار هستید. بازرسان سلامت بر حسب شهر یا استانی که در آن تجارت می کنید مثلا هر چند ماه رستوران فست فود شما را چک می کنند تا مطمئن شوند شما مقررات ایمنی مواد غذایی را رعایت می کنید.

اگر زمان بندی تمیزکاری تجهیزات فست فود و رستوران شما برای بازرس سلامت مشخص باشد، آن ها می بینند که شما درباره تمیزبودن رستوران خود جدی هستید که خود همین کار به شدت اعتبار شما را بالا می برد.

پشت صحنه روتین تمیزکاری رستوران فست فود

جای هیچ گونه سوالی نیست که یک رستوران فست فود تجاری چقدر مشغله دارد خصوصا وقتی که شما تمیزکاری را نیز به این مجموعه اضافه می کنید. خیلی دچار استرس نشوید چرا که یک روتین تمیزکاری فکرشده می تواند این فرآیند را به شدت تسهیل کند.

زیرا که به احتمال زیاد کارمندانتان به طور شیفتی کار می کنند و برای همین یک سری وظایف خاص تمیزکاری را در برنامه شغلی هر کارمند قرار دهید.

مطمئن شوید که کارمندانتان مواد شیمیایی صحیح را برای تمیزکاری قبل از شروع به کار به خوبی می دانند. بدین ترتیب اگر مواد شیمیایی درست به کار گرفته شود و تکنیک های مورد استفاده مشخص و شفاف باشند، به شدت در کار تمیزکاری رستوران فست فود صرفه جویی می شود.

آموزش رعایت بهداشت در رستوران شما باید متمرکز بر حفظ سلامت و ایمنی مشتریان و کارمندانتان باشد.

چک لیست تمیزکاری

هر رستوران فست فودی باید یک چک لیست آماده برای انجام امور بهداشتی خود داشته باشد.بهترین کار هم این است که دستگاه های فست فود خود را بر طبق دستورات سازنده آن تمیز کنید. با این حال، فواصل زمانی می تواند متغیر باشد.

یک سری از کارها را باید روزانه انجام داد در حالی که بعضی از لوازم فست فود مثلا نیاز به تمیزشدن یک بار در سال دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Shopping cart
Shop
0 items Cart
My account