• صفحه نخست
  • محصولات
  • اخذ نمایندگی ربوفود
  • نمایندگی های ربوفود
  • مجله
  • خدمات
  • افتخارات
  • تماس با ما
نشان تجاری روبوفودنشان تجاری روبوفودنشان تجاری روبوفودنشان تجاری روبوفود
  • صفحه نخست
  • محصولات
  • اخذ نمایندگی ربوفود
  • نمایندگی های ربوفود
  • مجله
    • ویدئو
    • گالری عکس
  • خدمات
    • مشاوره راه اندازی فست فود
      • مشاوره ی راه اندازی فست فود
    • آموزش و راه اندازی فست فود
  • افتخارات
  • تماس با ما
    • درباره ما
    • سوالات متداول
  • صفحه نخست
  • محصولات
  • اخذ نمایندگی ربوفود
  • نمایندگی های ربوفود
  • مجله
    • ویدئو
    • گالری عکس
  • خدمات
    • مشاوره راه اندازی فست فود
    • آموزش و راه اندازی فست فود
  • افتخارات
  • تماس با ما
    • درباره ما
    • سوالات متداول
0

0.00تومان

Main Menu
  • صفحه نخست
  • محصولات
  • اخذ نمایندگی ربوفود
  • نمایندگی های ربوفود
  • مجله
  • خدمات
  • افتخارات
  • تماس با ما
✕

گارسن فست فود

  • Home
  • مقالات روز
  • راه اندازی فست فود
  • گارسن فست فود
شرح وظایف پرسنل فست فود
شرح وظایف پرسنل فست فود
آگوست 6, 2019
تجهیزات راه اندازی فست فود
تجهیزات راه اندازی فست فود
اکتبر 12, 2019

گارسن فست فود

گارسن فست فود

نقش کلیدی ویتر یا گارسن ( در رضایتمندی مشتریان)یک گارسن فست فود وظایف سنگین و مهمی دارد، اگر گارسن به خوبی عمل نکند ناراحتیهای بسیار ایجاد خواهد کرد و چنانچه به خوبی انجام وظیفه کند، در جلب رضایت مشتریان تأثیر فراوان خواهد داشت.

گارسن فست فود

یک گارسن همانطور که میتواند مشتری را راضی نگه دارد، همانطور هم میتواند مشتری را ناراحت و رنجیده خاطر سازد. هر چند دکور و نظافت فست فود عالی و به نحو احسن رعایت شود , تجهیزات فست فود حرفه ای و فست فود زیبا و راحت و وسایل از هر حیث کامل باشد،

اما اگر از مشتری به خوبی پذیرائی نشود، تمام زحمات از بین خواهد رفت. پس گارسن باید با رفتار و انجام وظیفه، مکمّل سایر تلاشها بشود که در سایر قسمتهای فست فود انجام شده است.

قبل از اینکه مشخصات و خصوصیّات یک گارسن خوب را شرح دهیم، یادآوری این نکته ضروری است که ادب و سرعت برای یک گارسن، فوق العاده ضروری است. گارسن باید تمیز و مرتب باشد.

با مشتری بحث نکند و غذائی را که مشتری سفارش میدهد در حداقل مدت ممکن حاضر کند. چرا که مشتری تا گرسنه نباشد سفارش غذا نخواهد داد. بنابراین، وقتی سفارش غذا داد،

هر آن منتظر است که غذای او سرو شود و در صورت تأخیر ناراحت خواهد شد. یک گارسن همچنین باید قیافهشناس و روانشناس باشد تا به محض برخورد با مشتری ، تا حدودی او را بشناسد تا بتواند در برخورد با او بهترین عملکرد را داشته باشد.

 

 

مشخصات یک گارسن فست فود خوب

  • در حین انجام وظیفه نباید آدامس بجود یا سیگار بکشد.
  • انگشتانش با غذا تماس پیدا نکند
  • در موقع بردن غذا به غذا ناخنک نزند )البته برای جلوگیری از این کار بهتر است کارکنان فست فود، قبل از اینکه فست فود باز شود غذا خورده باشند
  • در موقع نشستن مشتری روی صندلی ، به او کمک کند، کمک به بانوان و افراد مسن مقدم بر سایرین است
  • در موقع سفارش گرفتن از مشتری، دستها را روی میز مشتری نگذارد
  • برای قبول سفارش، چند نفر دور یک میز قرار نگیرند و مشتری را احاطه نکنند . برای گرفتن سفارش از مشتری یا تحویل صورتحساب، یک گارسون
    کافیست.در موقع سروکردن غذا، گارسن با سر و یا شانه مشتری برخورد ننماید …..
  • چنانچه قاشق یا چنگال زمین افتاد، آن را بردارد و عوض کند
  • لیوانها را داخل هم نکند و انگشتان خود را درون لیوان ننماید
  • گارسن باید دقت کند نمکدان یا فلفل دانی که روی میز گذاشته میشود، گیر نداشته باشد و نمک و فلفل به سهولت از آن خارج گردد
  • تا موقعی که مشتری شخصاً صورت حساب نخواسته، برده نشود.

ویژگی های گارسن 

  • صورت حساب را باید در بشقاب )پیش دستی( قرار داد و نزد مشتری برد و بقیه پول را نیز در همان بشقاب برگشت داد
  • گارسن نباید میزهای خود را در موقع کار ترک کند تا چنانچه مشتری به چیزی احتیاج داشت، فوراً انجام دهد
  • گارسنها و پرسنل فست فود نباید در گوشهای جمع شوند و با هم بحث یا صحبت کنند
  • گارسنها نباید روی یک پا بایستند و یا به دیوار فست فود تکیه نمایند
  • گارسن نباید انگشت در بینی کند
  • گارسن باید تمیز و مرتب باشد و سرش شانه زده باشد
  • گارسن نباید کنجکاو باشد و به طور مثال چنانچه مشتری در حال تماشای عکسی است سرک بکشد تا عکس را ببیند. و یا نباید حرفی بزند که مشتریان
    فکر کنند به صحبتهای آنها گوش میداده
  • گارسن نباید در فست فود بدود.
  • کارکنان فست فود باید هر روز دوش بگیرند
  • زیر ناخنهایشان را تمیز کنند
  • کفشهایشان همیشه براق و تمیز باشد
  • عطرهای تند و زننده نزنند
  • غذاهای بودار نخورند.
  • میزها همیشه باید تزئین شده باشد و برای این کار گل را نباید فراموش کرد. البته گلهائی انتخاب شود که بدون بو یا کم بو باشند و روی میز جلوی دید
    مشتری را نگیرد
  • گارسنها همیشه در آشپزخانه و راهروهای فست فود، از سمت راست خود حرکت نمایند و درصورت داشتن سینی، آن را به دست چپ بگیرند
  • کارهای غیربهداشتی ریزی که برای مشتریان بسیار ناخوشایند می باشد مثلاً خاراندن سر یا بدن،دست در گوش یا بینی کردن، خشک کردن عرق خود با
    دست و آستین و
  • رعایت ادب و متانت
  • داشتن اعصاب آرام
  • اخلاق و برخورد نرم و خوش ,حافظه قوی و انضباط کامل .
  • تمام موارد ذکر شده هم شخصیتی محبوب و گیرا برای گارسن ها میسازد که در پیشرفت کار و تأمین رضایت مشتریان تأثیر فراوان خواهد داشت .
Share
محمدمهدی حامدفهیمی

Related posts

ژانویه 14, 2023

پیتزا چیست؟


Read more

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آدرس :

تهران - بزرگراه خرازی (همت غرب) به سمت غرب بعد از بیمارستان ترتیتا - برج بین المللی رزمال - برج شمالی - طبقه دوم - واحد ۲۰۶

ساعت مراجعه ۹ صبح الی ۱۷

شماره تماس :

دفتر مرکزی : ۲۸۴۲۵۷- ۰۲۱
شماره همراه (پاسخگویی۲۴ساعته): ۰۹۱۲۴۳۵۲۵۴۲
فکس: ۰۲۱-۴۴۲۰۷۰۳۹
سامانه پیامکی:۳۰۰۰۵۷۳۶۱۱۲۱۱۰

مطالب موجود در سایت

هرگونه کپی برداری ممنوع و حقوق برای سایت روبو فود محفوظ میباشد © ۱۳۹۸
  • صفحه نخست
  • محصولات
  • اخذ نمایندگی ربوفود
  • نمایندگی های ربوفود
  • مجله
  • خدمات
  • افتخارات
  • تماس با ما