ROBOFOOD

ARTICLE

مقالات ربوفود

آیا باید از حرارت خشک استفاده کنم یا حرارت مرطوب؟

در بین تجهیزات فست فود، تجهیزات گرم کن و نگه دارنده برای رستوران فست فود هم از حرارت خشک و

حرارت دهی خشک یا مرطوب؟: تجهیزات فست فود روبوفود

در بین تجهیزات فست فود، تجهیزات گرم کن و نگه دارنده برای رستوران فست فود هم از حرارت خشک و هم مرطوب استفاده می کنند. اول شما باید درباره چیزهای مختلفی که می خواهید در تجهیزات نگه دارید خوب فکر کنید و بعد بر حسب نیازهای خاص خود تصمیم مناسب بگیرید.

تجهیزات حرارت خشک

تجهیزات حرارت خشک شبیه به فرهای معمولی کار می کنند که یا ترمواستاتیک و یا دستی عمل می کنند. این دستگاه ها معمولا انرژی کمتری نسبت به حرارت مرطوب مصرف می کنند گرچه سرعت حرارت دهی سیستم خشک پایین تر است. اگر فکر می کنید که دستگاههتان را هر از چندگاهی می خواهید جابجا کنید، اغلب موارد تجهیزات گرم کن و نگه داری حرارت خشک گزینه بهتری می توانند باشند چرا که ریسک سرریزشدن عملا نزدیک به صفر است.

  • نگه داشتن آیتم هایی با زمان پخت بالا مثل خورشت ها و سیب زمینی. این آیتم ها را می توان در تجهیزات نگه داری قرار داد ضمن آن که آن ها را داغ به مشتری تحویل داد.
  • گرم کردن یا دوباره حرارت دادن به غذاهایی مثل نان، شیرینی، و سوپ
  • حرارت دادن به بشقاب ها و کاسه ها
  • استفاده به عنوان واحدهای سلف سرویس
حرارت دهی خشک: تجهیزات فست فود روبوفود

حرارت دهی خشک

تجهیزات حرارت مرطوب

حرارت مرطوب از مرطوب کننده های موجود در تجهیزات می آید که مقدار کمی رطوبت را درون ناحیه نگه دارنده آزاد می کند. آن ها مانع از خشک شدن غذاها بدون آن که غذا را خمیر و رطوبت زده کنند، می شوند. حرارت مرطوب معمولا انرژی بیشتری استفاده می کند اما سرعت حرارت دهی آن بیشتر است.

  • برای هر محصولی به خوبی کار می کند
  • آیتم هایی که رطوبت یا چربی بالایی دارند ممکن است در یک محیط حرارت مرطوب به خوبی به عمل نیایند
  • رطوبت زن ها انواع مختلفی دارند: مخزن آب های توکار یا کنترل های اتمسفری اتوماتیک
  • رطوبت زن های مخزن آب به بخار آب اجازه می دهند تا در یک کابینت تامین کننده رطوبت آزاد شوند
  • رطوبت زن های پیچیده تر کنترل های اتمسفری و دمایی دارند تا بتوانید مقدار رطوبت و حرارت را برای محصولات مختلف تنظیم کنید
  • به دنبال این ویژگی هم باشید که از تجمع میعان جلوگیری می کند تا مشتریان شما به راحتی و درستی محصولات موجود در دستگاه را ببینند.
حرارت دهی مرطوب: تجهیزات فست فود روبوفود

حرارت دهی مرطوب

حالا بالاخره باید تجهیزات حرارت خشک انتخاب کنم یا مرطوب؟ تجهیزات گرم کن و نگهدارنده محصولات مختلفی برای نیازهای شما دارند. شما باید ببینید که آیا تجهیزات را برای معرض دید مشتری می خواهید یا قرار است در پشت آشپزخانه استفاده شود. نکته دومی که باید در نظر داشته باشید این است که چه غذاهایی را می خواهید نگه دارید یا گرم کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Shopping cart
Shop
0 items Cart
My account