ROBOFOOD

ARTICLE

مقالات ربوفود

چیدمان آشپزخانه تجاری

چیدمان آشپزخانه تجاری ؛ وقتی که نوبت به چیدن تجهیزات آشپزی در یک آشپزخانه تجاری می رسد، به خاطر داشته

چیدمان آشپزخانه تجاری

چیدمان آشپزخانه تجاری ؛ وقتی که نوبت به چیدن تجهیزات آشپزی در یک آشپزخانه تجاری می رسد، به خاطر داشته باشید

که تک تک تجهیزات آشپزی فست فود شما به استثنای مایکروفر باید در زیر یک هود قرار گیرد. هود وظیفه اش این است تا

گازهای و دودهای سمی و هم چنین حرارت اضافی را به درون خود بکشد و بدین ترتیب ایمنی آشپزخانه را حفظ کند. بر

حسب این که چند قطعه تجهیز فست فود و آشپزی در آشپزخانه تجاری خود دارید، احتمالا نیاز به چند هود هم دارید تا تهویه

کافی برای آشپزخانه فراهم شود.

 

توجه : برای خرید تجهیزات فست فود کلیک کنید. 

 

چیدمان آشپزخانه تجاری

 

در زیر چند نکته را برای قراردادن تجهیزات آشپزی خود در آشپزخانه به شما ارائه می دهیم:

 

  • اجاق ها و کباب پزهای خود را در مرکز قرار دهید. تجهیزات آشپزی که سطوح آشپزی روباز دارند مانند اجاق و کباب پز حرارت زیادی تولید می کنند. برای همین باید مطمئن شوید که آن ها هود مخصوص به خود را دارند یا در زیر یک هود بزرگ متمرکز شده اند تا تمام حرارت اضافی و دود به درستی از آشپزخانه بیرون بروند.

 

  • فرها را در زیر هود مخصوص به خود قرار دهید. عموما، رستوران هایی که فرهای مستقل دارند مانند فرپیتزا ریلی و فر پیتزای طبقه ای، خیلی به پختن غذاهای دیگر نمی پردازند و فقط نیاز به یک هود برای آن فر دارند. با این حال، اگر شما از چند روش پخت استفاده می کنید (مثلا پخت، سرخ کردن، گریل کردن)، مطمئن شوید که فرها را در زیر هودهای مخصوص به خود قرار می دهید بدین شکل یک هود تنها در آشپزخانه مجبور به بیش از اندازه کردن نمی شود و به علاوه دچار گرفتگی ناشی از دود و گاز هم نمی گردد.

 

  • سرخ کن ها را جدا نگه دارید. هر وقت که صحبت از سرخ کن به میان می آید، پاشیدگی روغن همیشه یک دغدغه است. برای پیشگیری از این که روغن داغ بخواهد بر روی کابینت بپاشد، سرخ کن ها را از سایر تجهیزات آشپزی به کمک قرار دادن یک میز کار جداگانه یا محفظه نگهدارنده و لامپ حرارتی جدا کنید.

 

  • مایعات در حال جوش را جدا کنید. کتری های بخار، ماهیتابه، و اجاق ها اکثرا برای جوشاندن مایعاتی مانند سوپ، خورشت، و آب استفاده می شوند. اگر از آن ها برای همین هدف جوش آوردن استفاده می کنید، سعی کنید آن ها را نزدیک انتهای قسمت آشپزی خود قرار دهید. قرار نیست به دقتی که برای اجاق یا کباب پز خرج می کنید، آن ها را بازرسی و پایش کنید.

طراحی آشپزخانه و داخل رستوران

برای اینکه آشپزخانه ی رستوران شما دارای چیدمان مناسبی باشد و از دیزاین مناسبی برخوردار شود باید از طراحان متخصص در این حوزه در خواست کند تا با رعایت نکات مهم و قابل توجه دیزاین مناسبی را برای راه اندازی فست فود استفاده کنند. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Shopping cart
Shop
0 items Cart
My account