ROBOFOOD

ARTICLE

مقالات ربوفود

وظایف مدیر فست فود

یکی از مهمترین موارد در امر مدیریت در هر صنف یا شغلی پی بردن به فرمول ها و متدهای نوین

مدیریت فست فود

یکی از مهمترین موارد در امر مدیریت در هر صنف یا شغلی پی بردن به فرمول ها و متدهای نوین مدیریتی در آن حوزه میباشد. صنعت فست فود هم از این قضیه مستثنا نبوده روش های و الگوهای نوینی در ارتباط با وظایف مدیر فست فود وجود دارد.

وظایف مدیر فست فود

البته پیشنهاد شرکت تولیدی تجهیزات فست فود روبوفود استفاده از مشاورین و راه اندازان فست فود میباشد که در صورت استفاده از این مشاوران و راه اندازان فست فود میتوانید از دانش آنها در مدیریت و همچنین خرید تجهیزات فست فود و …. بهره ببرید.

 

وظایف مدیر فست فود

وظایف مدیر فست فود

 

ژنوم های مدیریتی

ژنوم یک اصطلاح علمی به معنی خصوصیات ژنتیکی می باشد. در اینجا منظور از ژنوم مدیریتی )همان اصطلاح عامیانه ج ن م مدیریتی ( است که فرد در وحله اول
باید در خود توانایی انجام امور مدیریتی و مخصوصا مدیریت بحران را در مواقع حساس و فورس ماژور داشته و همیشه بهترین راه حل را به صورت آنی و سریع
از آستین بیرون کشیده و ارائه دهد.

گاه اً برخی افراد در مواقع بحرانی که نیاز به تصمیم گیری های سریع و حساس پیش می آید دست و پای خود را گم کرده و اعتماد به نفس کافی برای حل آنی مسئله را ندارند . چنین افرادی نه تنها در حرفه فست فود داری بلکه در اکثر شغل های مدیریتی درست عمل نکرده و آسیب های جدی به خود و سایرین وارد می کنند .

البته نا گفته نماند که با گذشت زمان و کسب مهارت و تجربه کافی ، این ژنوم مدیریتی خود به خود در وجود فرد پرورش یافته و نمایان می شود . اما بحث ما در اینجا فعلا مربوط به قبل از شروع شغل فست فود داری بوده و تا آن زمان که ژنوم مدیریتی بخواهد ظهور پیدا کند ، هنوز راه درازی در پیش است.

از این رو اگر شما بتوانید در این رابطه از وجود افرادی که تجربه و علم مدیریت فست فود را دارند استفاده کنید بهتر خواهد بود.

 

وظایف یک مدیر فست فود

مدیریت فست فود وظایف متعددی را بر عهده خواهد داشت که از جمله آن ها عبارتند از :

  • آشنایی کامل با مدیریت منابع انسانی انجام تبلیغات و ایجاد شبکه های اجتماعی برای فست فوداستخدام کارکنان اعم از آشپز، کمک آشپز، گارسون، صندوقدار،پیک و نظافتچی
  • اطمینان از توانمندی کارکنان
  • مشخص کردن شیفت کاری کارکنان و نظارت بر اجرای مسئولیتهای محوله به آنها
  • نظارت بر قوانین و رعایت بهداشت فردی و محیطی کارکنان
  • افزایش انگیزه در کارکنان به منظور ارائه هرچه بهتر خدمات به مشتریان
  • مدیریت و کنترل کارکنان،بودجه و جلو گیری از هدر رفت مواد اولیه
  • تهیه امکانات رفاهی برای مشتریان
  • جذب مشتری
  • برخورداری از رفتار مدیرانه
  • توانایی کار کردن به صورت تیمی
  • برخورداری از مهارت ارتباطی
  • توانایی ایجاد آرامش در شرایط کاری پرفشار
  • برخورداری از دانش و مهارت مورد نیاز
  • داشتن سلیقه و دانش برای چیدمان صحیح فست فود

 

وظایف مدیر فست فود در برابر کارکنان

یک مدیر فست فود با انجام وظایفی که در برابر کارکنان دارا می باشد، می تواند از حجم فعالیت های خود به میزان قابل توجهی بکاهد. از مهم ترین وظایف مدیر
در مقابل کارکنان اعتماد کردن است زیرا یک اعتماد دو طرفه و صادقانه موجب می گردد تا کارکنان با خیال آسوده تری بتوانند فعالیت های خود را انجام دهند. در
صورتی که مدیر کمی اعتماد خود را به کارکنان انتقال دهد،

مطمئنا چندین برابر آن را باز خواهد گرفت. دومین وظیفه مدیر ایجاد انگیزه در کارکنان خواهد بود.دادن انگیزه به کارکنان سبب می گردد تا انرژی آن ها بسیار افزایش یابد و بتوانند از توانایی های خود نهایت استفاده را ببرند. به منظور افزایش انگیزه در کارکنان می توان از آن ها در رابطه با موضوعات مهم نظرخواهی کرد.

نظر خواهی افزایش اعتماد به نفس کارکنان را نیز به همراه خواهد داشت . سومین وظیفه مدیر از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، حمایت از کارکنان خواهد بود. مدیر باید از شرایط شخصی کارکنان خود و نیازهایی که دارند، آگاه باشد.

و با آگاهی از این مسائل می تواند موجب استحکام رابطه خود با کارکنان گردد. در صورت همدردی با کارکنان حس مسئولیت پذیری در آن ها نیز به میزان قابل توجهی افزایش پیدا خواهد کرد .

 

مدیریت فست فود موفق بدون شکست

صنعت فست فود یکی از پر ریسک ترین صنایع موجود محسوب می شود و طی مطالعات انجام شده، پژوهشگران دریافته اند که از هر چهار فست فود تازه افتتاح
شده حداقل یکی از آن ها در همان سال اول ورشکست می شود. این نسبت در سال دوم و سوم پس از افتتاح فست فود دو برابر خواهد شد که به همین جهت راه اندازی فست فود حرفه ای نیاز به کسب تجربه و مهارت لازم دارد.

برای موفق شدن در فست فود داری و مدیریت صحیح آن به یک تعهد کاری بسیار قوی نیاز خواهد بود. یک مدیر موفق باید 90 ساعت از وقت خود در هفته را به مدیریت فست فود اختصاص دهد و این حاکی از آن است که مدیر فست فود باید دو برابر بیشتر از ساعات تعیین شده مجاز برای کار کردن، فعالیت نماید.

کار فست فود داری یک شغل با ساعات کاری طولانی است زیرا در این کار تعطیلی وجود ندارد . مدیر فست فود بایستی توانایی حساب کردن دخل و خرج خود را داشته باشد تا بتواند از سود و زیان خود مطلع شود.

همچنین می توان اشاره نمود که مدیریت فست فود باید برای هر گونه پیشامدی از آمادگی کافی برخوردار باشد تا بتواند واکنش مناسبی نشان دهد. از دیگر شاخص ها برای موفقیت فست فود ها انعطاف پذیری خواهد بود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Shopping cart
Shop
0 items Cart
My account