ROBOFOOD

ARTICLE

مقالات ربوفود

نکاتی راجع به نگهداری از کارد و چنگال ها

شاید پیش نیاز تجهیزات فست فود را بتوان قاشق، کار و چنگال نامید. برای آن که قاشق، کار و چنگال

نگهداری از کارد و قاشق و چنگال

شاید پیش نیاز تجهیزات فست فود را بتوان قاشق، کار و چنگال نامید. برای آن که قاشق، کار و چنگال های رستوران فست فود شما هم سالم بمانند و هم ظاهری زیبا داشته باشند باید فورا و به درستی شسته شوند. در این مقاله چند نکته را برای روش های تمیزکردن در کنار راه هایی برای برق زدن و جلوه کردن کارد و چنگال هایتان ارائه می دهیم.

حتما غذا را قبل از پیش شویی از وسایل جدا کنید

شما می توانید این کار با یک اسقنج یا اسکاچ انجام دهید. به هیچ وجه از پدهای خورنده یا فلزی استفاده نکنید چرا که سطح کارد و چنگال هایتان را خراش می اندازند. نگذارید که این وسائل شما بدون تمیزکاری برای حتی یک شب در سینک ظرف شویی بمانند.

فورا برای 10 دقیقه پیش شویی کنید

غذا می تواند به وسائل شما آسیب بزند و به مرور زمان باعث خوردگی آن ها بشود. می توانید از یک محلول پیش شویی در محفظه پلاستیکی یا استنلس استیل برای این کار استفاده کنید. به هیچ وجه از محفظه های آلومینیوم و مسی استفاده نکنید چرا که محلول پیش شویی با این مواد واکنش می دهند و می توانند باعث خوردگی کارد و چنگال هایتان بشوند. در ضمن، پیش شویی برای بیش از 15 دقیقه هم ضرر دارد.

درست بعد از پیش شویی، وسائل را در یک ماشین ظرف شویی بشویید

بدین ترتیب مطمئن می شوید که محلول پیش شویی خیلی روی وسائل شما باقی نمی مانند. دمای بالا بهترین حالت برای شستن کارد و چنگال است چرا که دمای پایین برای شستن وسائل فلزی کافی نیست. کارد و چنگال هایتان را در محفظه مخصوصشان در ماشین ظرف شویی با دمای حدود 60 درجه بشویید و در دمای 80 درجه آبکشی کنید.

نکته: اگر آب شما سختی دارد، از یک نرم کننده استفاده کنید. رسوبات معدنی ناشی از آب سخت می تواند باعث آسیب به وسائل شما شده و لکه روی آن ها باقی بگذارد.

بعد از شستن، فورا خشک کنید

وقتی که کارد و چنگال فورا خشک شود، لکه و خوردگی روی آن کم می شود. همواره قبل از قراردادن کارد و چنگال در جای مخصوص به خود آن ها را خشک کنید.

وسائل خود را در جایی خشک دور از ناحیه آشپزی قرار دهید

روغن ها و دودهای آشپزخانه می توانند باعث خوردگی کارد و چنگال های شما بشوند. پس حتما این وسائل خود را از دود و روغن و غیره دور نگه دارید تا وسائل شما عمر بیشتری پیدا کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Shopping cart
Shop
0 items Cart
My account