ROBOFOOD

ARTICLE

مقالات ربوفود

چند نکته مهم راجع به توصیه های ایمنی برای آشپزخانه رستوران فست فود شما

از موارد بسیار مهم در هر آشپزخانه ای ایمنی کارکنان میباشد. که در مقاله زیر به چند نکته مهم راجع

نکات ایمنی در رستوران فست فود

از موارد بسیار مهم در هر آشپزخانه ای ایمنی کارکنان میباشد. که در مقاله زیر به چند نکته مهم راجع به توصیه های ایمنی برای آشپزخانه رستوران فست فود شما خواهیم پرداخت

چند نکته مهم راجع به توصیه های ایمنی برای آشپزخانه رستوران فست فود شما

لطفا موارد زیر را مطالعه و به خوبی پیاده سازی نمائید.

در سیستم تهویه صرفه جویی نکنید

اکثر دستگاه های فست فود آشپزی سنگین مانند اجاق گاز و سرخ کن ها باید در زیر هود آشپزخانه نگهداری شوند. شاید تنها گزینه استثنا مایکروفر باشد. تهویه هود می تواند دودهای سمی و حرارت اضافی را از آشپزخانه خارج کند پس حتما در زمان استفاده از آشپزخانه هود را روشن نگه دارید.

سیستم تهویه را تمیز نگه دارید

در پایان روز، روزنه های هود آشپزخانه را باید از دستگاه جدا کرد و سپس خوب تمیز نمود تا سالم بماند و عمر بیشتری پیدا کند. در ضمن روزنه های هودی که گرفته باشند نمی توانند حرارت یا دود را از آشپزخانه خارج کنند.

ترافیک آشپزخانه را به حداقل برسانید

آشپزخانه رستوران فست فود جایی است پر از کار و مشغله خصوصا در ساعات شلوغی کار مثلا در اوقات شام. اگر افراد زیادی در آشپزخانه باشند ممکن است به هم برخورد کنند و بدین ترتیب غذا بریزد و حتی سوختگی برای افراد ایجاد کند و در ضمن شانس سرخوردن و افتادن هم بیشتر می شود. تنها کسانی که باید در آشپزخانه باشند همان افرادی هستند که کار آشپزی را انجام می دهند.

لباس یا پیراهن خود را در شلوار قرار دهید

پیراهن هایی که در شلوار نیستند و همین طور رها شده اند ممکن است به تجهیزات فست فود گیر کنند یا حتی آتش بگیرند. پس حتما لباس مناسب آشپزی را طبق اتیکت آن بپوشید و تا جای ممکن از پوشیدن لباس گشاد و در اصطلاح baggy پرهیز کنید.

در اجاق ها و بخارپزها داغ است!

هر زمان که در یک اجاق یا بخارپز باز می شود، بخشی از حرارت بیرون می آید. اگر کارمندان مواظب نباشند حرارت می تواند پوست را بسوزاند و باعث درد شدید شود. این مسئله خصوصا در ارتباط با بخارپزها صادق است چرا که بخار انرژی حرارتی بیشتری نسبت به هوای داغ معمولی دارد.

در صورتی که اشپزخانه شما توسط راه انداز فست فود تجهیز شده باشد تمام این نکات رعایت شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Shopping cart
Shop
0 items Cart
My account